woensdag 18 maart 2015

Woensdag 18 maart.

Kling klang. Gauw naar binnen Jasper. Wat was het in een keer koud. Miauw....Grisou Rolde zich op . ' dag Grisou. Ik heb zo'n leuke prent gezien van een kat.

Die zet ik er vandaag op. Het was woensdag. Vandaag geen deur open hoor. Het lijkt wel 10 graden kouder dan gisteren.
Kling klang, Magda en Marleen gezellig samen . 'Jeetje wat is het koud , 'zei Marleen. 'Niks gewend zeker', zei Magda lachend.
'Wat een leuke prent zet je op je blog, zei Marleen. 'Ja, die laat ik Anna zien als ze nog eens komt. '. 'Wie is Anna?', vroeg Magda.'Oh, een jong meisje van een jaar of 9. Ze was zo verdrietig toen ze hier in enkele boeken zat te lezen. Ik denk dat haar vader gestorven is. Oh ja, zei Marleen. Kan het zijn dat ze Miedema heet. ? ''Dat weet ik niet Marleen, ze heet Anna en ze las in een boek waar een das zijn vader mist die gestorven is. ''Ja ja, het zou kunnen. Ze hebben 2 kinderen en vader is verongelukt. Hij had suiker en stond in een keer recht tegen een boom. '.
Ík heb het met haar nog niet besproken. Ik wacht het wel af wanneer ze erover wilt vertellen. ', zei ik haar.
We dronken koffie en Marleen bladerde door een krant. Hebben jullie gestemd vandaag?, vroeg Magda. 'Ja, heel vroeg al, zei Marleen. , Nee, zei ik. Ik moet nog. Moeilijk hoor, dat Waterschap. Magda moest ook nog. 'Zullen we even gaan Jet, zei ze. Marleen past wel even op de winkel. Het is hier om de hoek. 'Prima zei Marleen, ik heb niet beters te doen. 'Marleen was net alleen of er komt een man binnen die een beetje ongeduldig keek. 'Kan ik u helpen, vroeg Marleen'. 'Hoe is het hier ingedeeld?' Ik zoek iets over de streek. 'Eens kijken, zei Marleen. Ik val even in, maar de streekgeschiedenis staat. hier. Staats Spaanse linies, of een boek van Cornelis, die een prachtig boek schreef over de streek. U kunt het beste hier even zelf zoeken of er iets bij is. Hij keek het vluchtig door, maar zei al snel goedendag en was weer vertrokken. Niet lang daarna waren de twee stemmers weer terug. Het was niet druk op het stembureau. Marleen vertelde over de gehaaste man. Tja, misschien komt hij nog wel eens terug. Wie wel terug kwam tegen 15 uur was Anna. Ze wilde nog eens kijken naar de boeken. Ze zag de plaat van de kat die boeken sorteerde. Dat wilde ze ook weL doen. Een beetje helpen. Prima. Gezellig. Hier is altijd iets te doen.Maar verder is er nog niets gezegd over haar verdriet. Dat komt nog weL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten